lördag 27 juni 2009

Ett första trevande försök...

... avseende både filmklipp och munspelande.
Notera att jag faktiskt bara har övat en kort stund. "Det hörs" - säger Jan
. "Det kan bara bli bättre" - fick jag också höra (vilket ju känns positivt).
Jag skall inte ge upp ännu.
Tips: man kan stoppa filmklippet om man känner att det blir för plågsamt
- jag tar inte illa upp.



Här nedan kommer länkar till två blogginlägg som inspirerat:
  • PV spelar munspel i loppisboden >>
  • Anna, 94 år, spelar en polska som hon själv skrivit >>

7 kommentarer:

Lisette sa...

Citat:"Det gjorde du bra Mari! Visst. Och det låter faktiskt bättre på datorn än från kameran. Jag tycker faktiskt att det låter RIKTIGT BRA !! Väntar bara på Solola, h-dur, upptakt, start på punkterad åttondel etc.... :)Jag lovar att jag ska doa.

Mian sa...

Lisette:
Det står ju i boken precis hur man skall blåsa och suga - jag måste väl vara ärlig och erkänna detta... Man behöver inte kunna läsa noter alls.
Det blir än så länge ganska få rena enskilda toner när jag spelar - jag är väl för stor i truten antar jag :-)

Nu har jag kollat NOGA i min instrumenthylla, där finns bara blockflöjt och altflöjt (plus en liten ocarina!) - jag hittar dessvärre inte ditt munspel.

mossfolk sa...

Men det där var väl inte alls tokigt! Riktigt bra, tycker en imponerad jag som inte för mitt liv begriper hur man kan få melodi med ett munspel...

Lisette sa...

Jag får väl fotsätta leta då. Vi ska väl bilda en duo?? :)

Elisabet. sa...

JÄTTEBRA, Mian !!!!!
Jag ska hämta pv så han får lyssna.

Mian sa...

Elisabet: Åh nej, skona PV!

Linda sa...

Jättebra!! Applåder!
Då ser vi fram emot en konsert vid nästa bloggträff :)