söndag 9 augusti 2009

Bad och fiske

Fisket hade vi ingen framgång med i Bohuslän igår. Vi anade i förväg att det skulle gå dåligt eftersom vi på diverse fiskeforum läst att makrillen denna sommar inte gått in mot land som den brukar.
Förra året då vi fiskade på samma ställe den 24 augusti gick det åtminstone lite bättre.

Det spelade ingen roll vilka drag och häcklor (blänkande lockande upphängare) som vi testade.
Jo - jag såg faktiskt en liten makrill som följde mitt drag då det var nästan inne vid land, men den behagade inte hugga.




Jan testade några kast med min nya rulle.


Man får INTE stå långt ned på svarta klippor, säger ma...


Vattnet var varmt och skönt och de flesta av brännmaneterna hade letat sig mot kallare vatten. Jag hann bada/doppa mig 9 gånger under dagen (de 4 sista gångerna, då det dock inte fanns några badare kvar i området, borde jag kanske hissat vit flagg...??)




Styvmorsvioler.


Fiske kräver energi.


Jo då munspelet var med, men jag hann inte träna så mycket.


Ma, pa och Alice var också i Bohuslän denna dag, på annan plats än vi.
Vi möttes kort vid Smögenbron innan det var dags att fara hemåt.

Inga kommentarer: