onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedagen

Fullständig ro råder. Lägenheten är städad. Julklappsrimmen är färdigskrivna.
Julmat blir jag som vanligt bjuden på hos mina föräldrar och jag har i år inte köpt någon egen skinka. Kanske köper jag en till nyår och i så fall från en glad gris som fått böka fritt.
Ma. vill spela Alfapet i morgon och jag har letat fram spelet - det var dammigt... varför det är på tiden att det används lite.
Det urgamla Finansspelet hittade jag också i hyllan - det älskade min bror att spela förr i tiden.
Jag kommer ihåg att vi vid ett tillfälle höll på en halv natt. Lilla och stora obligationsdragningen! Baisse på börsen! Inflation! Stanna på ruta 1 och ta ett börstips!


Sitter och funderar på om jag skall se Love actually ikväll, trots att jag sett den minst 4 ggr.
Jo det ska jag nog, åtminstone denna scen >>

11 kommentarer:

Kesu sa...

Oj, vilken stämningsfull bild! Jag känner julefriden ända hit. Säg mig, hur lyckades du ta en så fin bild utan blixt och utan att den blev grynig? Bra där!

B och jag köpte ett Fiaspel i julklapp till ett barnbarnspar. Tyckte det var läge för ett hederligt spel i motsats till allt de spelar på datorn. De är tyvärr för små för Finansspelet, Monopol, Jakten på den försvunna diamanten med flera Men det är ett fel som bättrar sig för varje dag som går. Vänta bara, snart kommer vi att slåss om Strandvägen och Narvavägen ;)

Vad får Alice i julklapp då? Eller vågar du inte skriva det i fall hon tjuvläser din blogg?

Klart du ska se Love actually. I love it!

Ursäkta långt inlägg. GOD JUL PÅ DIG! Lelle R skickar du vet vad till du vet vem.

Mian sa...

GOD JUL Kesu!
Jag satt faktiskt uppe på köksbordet och lutade kameran mot knäna. (Bilden är inte skarp men det gör inte så mycket.)

Alice kan inte läsa :) Hon får en recyclad present: den där gula pipbollen som hon fick av mig då hon var på besök i stan för någon månad sedan. Här ligger den mest oanvänd. Hon kommer att bli lika glad en gång till!
Pussa Lelle R från mig.
Ha en riktigt vilsam helg.

Lisette sa...

Alice kan VISST läsa. Det har hon i alla fall sagt.
God jul säger hon också!

Mira sa...

Jag önskar dig och de dina en riktigt varm och vilsam jul!

Och Love Actually tål att ses hur många gånger som helst!

Moster Ma sa...

En riktigt god och fridfull jul önskar jag er... och det är precis det din bild förmedlar.

Moster Ma sa...

--- och här blir det ett nytt spel til mig och barnbarnen. Det heter Marrakesh och ska vara riktigt roligt!

Christina sa...

God Jul önskar vi från stationen!
Pälsgänget är faktiskt lite upprörda över att du placerar Alice i samma kategori som Xxxxxx, usch - nu var jag hemsk, jag raderar direkt. Man får inte vara elak dagen före julafton.

Wv blev womish :o Låter obehagligt. Somliga straffar Gud direkt.

Mian sa...

Mira, Moster Ma och Christina: God Jul på er!

Christina: jag är nog inte riktigt vaken, men jag hängde inte med där riktigt: Alice i samma kategori som?

Julpuss till pälstjejerna och Ebro!

Turtlan sa...

Vi såg om filmen! Den är alltid sevärd. Utan tvekan.

Det är så gripande när Emma Thompson står och gråter när hon inte fick det där paketet hon såg maken hade köpt...
Många fina scener i den filmen. Vi satt tysta i soffan och bara tittade och njöt.

Men vilket fint fönster!!!!
Vacker glaskonst som pryder så fint!

GOD JUL från mig!!!

Kesu sa...

Återcyklade presenter är kanon! Visst är det härligt med hundar som blir lika glada varje gång, vare sig man ger dem något gammalt eller man själv gång på gång går in genom ytterdörren. (Snacka om att man själv är en vandrande återcykel!)

Lelle R kan läsa men inte stava. Kan du lära honom det Lisette?

Mian sa...

Turtlan: jag kikade bara halva filmen i går kväll, jag kan snart varenda replik... men bra är den!
Det är mamma Lisette som gjort fönstersmycket. Så här ser det ut i dagsljus >> (dock i ett annat fönster än mitt)