fredag 4 december 2009

Efter moget övervägande

Vi har av vår arbetsgivare blivit erbjudna att vaccinera oss och det var idag kö i (svin)ottan för de 50 doser som just nu fanns disponibla via företagshälsovården.
Jag, som alltid är tidigt på min arbetsplats på morgonen,
lyckades få en spruta och
slipper nu förhoppningsvis slösa heliga lediga juldagar på att vara sjuk.

(Bilden (som min arbetskamrat tog) blev konstig, vinkeln på armen är mysko, men injektionen sker nästan längst upp på min överarm, i en rejäl muskel - he he...
)



7 kommentarer:

Christina sa...

Jag är en sån där bekväm typ som hoppas att hela länet vaccinerar sig så slipper jag ;)
Och det verkar ju så.

Mian sa...

Christina: jag är också ganska bekväm av mig och vägrar att stå i långa vaccinationsköer och vänta, men nu räckte det att köa 5 minuter.
Jag är mycket sällan förkyld, influensa kan jag inte ens komma ihåg när jag hade senast och jag har varit mycket tveksam till att vaccinera mig. Men det är rejält snorigt och hostigt på de mer än knôkafulla tåg som jag åker med två ggr/dag och jag har "närkontakt" med många småkrassliga studenter dagligen på jobbet. Det är dessutom några riktigt fullbokade veckor nu på jobbet, varför det känns okey att ta sprutan. Men det verkar klinga av med influensan nu.

Christina sa...

Skulle jag åka i överfulla tåg till jobbet skulle jag antagligen göra som du - vaccinera mig.

Jag är inte heller förkyld särskilt ofta, det går år mellan gångerna. Jag inbillar mig att det beror på all vitlök jag sätter i mig ;)

Mian sa...

Christina: vitlök är smart - har antiseptisk verkan samt genererar automatiskt ett lagom säkerhetsavstånd!

mossfolk sa...

Är du en av dem som klarade dig från att bli dålig dagen efter?
Vi var knappt halv personalstyrka på skolan den veckan vaccineringen för allmänheten satte igång i Örebro. Dessutom skickade vi hem sjuka barn på löpande band. Under ett tillfälle hade vi barn som låg skavfötters på varje soffa i väntan på föräldrar.
Själv har jag inte vaccinerat mig än... och kommer troligtvis inte att göra det heller (fast det törs man ju knappt säga :)

Lisette sa...

Hoppas du klarar dig bra lilla gumman. Tårtan i morgon.... Jag fick ju rejäl huvudvärk i flera dagar.

Mian sa...

Mossfolk + mamma Lisette: jag mår finfint, piggare än vanligt faktiskt :) lite öm vid stickstället bara.