söndag 10 oktober 2010

Söndag eftermiddag

Gråmulet, råkallt och trist. +4 grader.
Vi hämtade dom sista prylarna i torpet som jag har hyrt. Det skall säljas till våren, men jag är inte spekulant. Jag är nöjd med två fina torpsomrar; det känns okey och helt osentimentalt att lämna stugan nu. Även om jag har trivts jättebra i torpet så har jag ändå inte byggt upp någon riktig "relation" till det, eftersom jag hela tiden visste att jag skulle hyra det under en begränsad tid.
Jan har ju ett torp där jag kan vara så mycket jag vill, så det går definitivt ingen nöd på mig.

När torpet blev tömt på grejor så ser det onekligen ganska trist och ogästvänligt ut, inte alls så mysigt som när det var bebott och när det var sommar >>

9 kommentarer:

Emerentia sa...

Var sak har sin tid. En erfarenhet rikare, du vet hur det är att låna ett torp.

Christina sa...

Ja, var sak har sin tid, och det är lite jobbigt att vara "utspridd" i längden.
Tur att Jans torp finns.

Kesu sa...

Så skönt att det inte känns jobbigt att lämna torpet. Vilken skillnad på när du myst till det.

Har inte Eva H-höjden ett torp till salu? Men det kanske ligger åt fel håll.

Elisabet. sa...

Tja ..., fast när man tittar på sommarbilderna, då svimmar man ju nästan .-)

Nåja.
Det blir säkert bra.

Mian sa...

Alla: Det har varit två sköna somrar - jag är nöjd just nu.
Men det blir lite splittrat, som sagt var, när man är på så många ställen: hemma i stan, i mitt torp, i Jans torp och hos ma och pa. Man är liksom alltid på språng.

Kesu: jag är nöjd med att vara i Jans torp.

Elisabet: det krävs en hel del reparation på det gamla torpet den närmaste tiden. Men på håll ser det fint ut.

mossfolk sa...

Jag förstår inte riktigt, har du och Jan haft varsitt torp i sommar?
Hur som helst håller jag med Elisabet; sommarbilderna därifrån var verkligen härliga!

Mian sa...

mossfolk: precis så är det :)

Anonym sa...

Skönt att du inte blivit bunden till torpet för dåhafe det säkert varit tungt lämna det.

Ett ställe var tycks mycket så instämmer i att det blir bra så här. Du kanske kan få en egen hörna på tomten hos Jan :-))

Turtlan

Guy sa...

Men torpet är väldigt vackert. Även om höstkylan känns i bilden så verkar det mysigt.