söndag 26 december 2010

Förkomna klappar... - uppdaterat

Jag kvitterade ut ett paket (transporterat av Schenker) på julaftonen. Paketets innehåll var julklappar som jag skulle ge bort - trodde jag! Istället fick jag ett paket innehållande tre små julklappar från England, till en mottagare i Götene. Fel streckkod har satts på vid omförtullningen (eller vad det nu heter).
Låt se om Götenekvinnans aviserade paket innehåller mina varor eller någon annans? Hon ringer mig i morgon.

Pust och stön...


Uppdatering 27 december: nu vet jag med säkerhet att mitt "fysiska" paket finns på ICA i Götene och att inte ännu fler paket är inblandade i felmärkningen. Strax skall jag printa nya frakthandlingar, få upphämtning av det paket jag har här hos mig och det skall bli "julklappsbyte" :) Men det tar nog några dagar innan allt är klart.

3 kommentarer:

Kesu sa...

Oh no! Hoppas det löser sig på bästa sätt. Men det kanske inte är så enkelt som att "om du får min, så får jag din". Vem vet, posten kan köra något komplext och klurigt klappförväxlingssystem för att öka julens spänning. Väntar nyfiket på upplösningen.

Go' fortsättning på er!

PS Du får gärna mejla bilden på A. Om det går alltså ;)

Bea sa...

Men..det var det värsta! Så fel det kan bli!!
Jag skulle för ett år sen få av en god bloggvän (från Skåne)en liten stickling och kan man tänka sig, paketet som har rum i brevinkastet omkommer i posthanteringen, det kom aldrig fram till mig!!
Hoppas det reder upp sig med paketet!
ha det gott! /Bea

Mian sa...

Kesu och Bea: det ser ut att ordna sig. Kanske hinner det bli nyårsklappar - vi får se :)