onsdag 14 september 2011

På fientligt territorium


8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara säga att jag gillar den senaste tidens inlägg med insekter och idag spindlar! Många av bilderna är helt enkelt fantastiska, den här skulle jag gärna ha som tavla på väggen!

Vad är det för art/arter?

Äventyret framtiden sa...

Fantastiska bilder. Som vanligt!

Mian sa...

mraboc: Tack så hjärtligt! Insektssäsongen är snart över och jag är småsur på mig själv eftersom jag startade så sent...
Bilden i detta inlägg är inte så skarp som jag önskat, men får duga på bloggen (tveksamt om den skulle funka att printa).
Jag vet inte om det är en korsspindel kanske? Jag har inte hunnit fördjupa mig i 8-beningar ännu :-)

Pettas: Tack rara du!

Ingemar Pettersson sa...

Lika härligt varje gång man tittar in, dina macrobilder är fantastiska.
Ha en fin vecka
/Ingemar

Mian sa...

Ingemar: jag är så himla glad att jag köpte makroobjektivet; jag borde ha köpt det direkt när jag köpte kameran i juni. Nästa vår skall jag vara med direkt när insekterna drar igång!

Anonym sa...

Jag skulle ju inte bli så himla ledsen om du mailade en version i högre upplösning så jag får prova printa själv:-)

Anonym sa...

Förresten - korsspindel är det inte, dom är "tjockare" och har inte så långa ben.

Mian sa...

mrboc: OK, ingen korsspindel.
Jag återkommer när jag försökt att artbestämma...
Bilden håller nog inte för att printa. Det kommer en ny helg snart och det är gott om spindlar - låt se om det blir bättre bilder :-)