söndag 13 maj 2012

Besök från yttre rymden....

Lövträdslöpare (Rhagium mordax)



9 kommentarer:

Bea sa...

Hi, hi...var finner du alla (ot)roliga småkryp med långa tentakler :)
Lustig insekt!
Må gott /bea

Äventyret framtiden sa...

Absolut! Någon från yttre rymden har hittat dig! Fina bilder!

Mian sa...

Bea och Pettas: denna alien kom flygande till oss när vi kollade fjärilar i torpet. En riktig läckerbit.

Uffe sa...

ET go home!

gunnar i vaplan sa...

Vilken snygging..!

Jag hade herr och fru storlom simmandes här hemma i vikens vass.
Gillar deras djupgående kroppar.
Det svävar en mystik över dessa fåglar.

Sven sa...

Hej igen.
Lite kul, för jag hittade samma art samma dag. Den kom flygande och hamnade på tok för nära, så skärpedjupet blev för knappt. (AP)
Du har som vanligt gjort rätt och fått utmärkta bilder.

Mian sa...

Uffe: :-)

Gunnar: här är vi inte så bortskämda med storlom precis, men vi har ju liksom inte några sjöar i närheten... förutom Hornborgasjön så klart.

Sven: Jag hade rejäl tur igår, trädlöparen var lugn och samarbetsvillig och satt stilla tillräckligt länge för att jag skulle hinna göra de inställningar som krävdes.

Christina sa...

Vilket imponerande skärpedjup!!!

Mian sa...

Christina: på http://www.exifdata.com/ kan man tanka upp bilder för att kolla s.k. Exif-data.
Testa så kan du se bl.a. vilken bländare jag använt (och att jag ännu inte använder Ps för bildbehandling...)