fredag 25 maj 2012

Som en karamell

Lökbagge (Lilioceris merdigera)
 

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En riktigt röd skönhet:)!

reneesfotoblogg sa...

Sorry, men här går dom döden till mötes trots att dom piper å det gruvligaste om man har dom i handen och håller mot örat.

Mian sa...

Pettas: Fiiin är den, vad det nu är...

Renée: Jag tror iofs inte att det är en liljebagge, de har väl svarta ben?

Mian sa...

Renée: det är tydligen en lökbagge (Lilioceris merdigera) - glupsk den också antar jag...

Elisabet. sa...

Om jag vore du skulle jag ta dina fina insektsbilder (och fåglar) och göra en bok av det hela (så där som man kan på Extrafilm m.fl.). Förstår du vilken karamell att ha kvar! Och tänk, vilka presenter att ge bort! Och tänk, så många bloggvänner som GARANTERAT skulle beställa/köpa ett ex eller flera, ja, jag skulle göra det bums, särskilt om du hade små kommentarer till.

Tänk nu på saken, Mian ,-)

Mian sa...

Tack för tipset raraste Elisabet! Tål absolut att tänka på.

reneesfotoblogg sa...

Ett ögonblick så ska jag gå ut och titta!

reneesfotoblogg sa...

Var ute och plockade tio stycken på raken men du har rätt, på liljorna sitter dom med svart ben och inte fullt så röda men den andre rackaren finns också.