söndag 28 oktober 2012

Ägg, ägg, ägg, ägg, ägg...

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Överallt här också. Ufoägg ligger utspridda på åkrarna:)

Mian sa...

Pettas: som stora dinosaurieägg, ÖVERALLT. Tänk om de börjar att kläckas :-O

reneesfotoblogg sa...

En till mig närstående yngre person kallar dom för elefanttamponger......

Mian sa...

Renée: :-)

Anonym sa...

Vid ett besök i Botaniska i Göteborg i somras fick jag till min förvåning se en hässja, och sedan också en, vad jag kallar, hyssnastolle (liten rund hässja).
Jag var naturligtvis tvungen att kolla och kan ni tänka er, det fanns stora och tydliga informationsskyltar upphängda i höet för att förklara vad det var för något! Då kände jag mig gammal...
Irene

Mian sa...

Irene: det är dessvärre inte ofta som man ser hässjor numera, bara alla dessa ägg...