torsdag 6 juni 2013

Försommarsemester

Jag är nyss hemkommen från Öland, efter 6 helt underbara dagar. 
Vi har åkt runt i den lilla (och gamla) campingbilen som vi köpte i våras. "Den lille" har vi döpt den till... :-)
Från tidigt i ottan till mörkret har vi varit ute, varje dag. Fantastiska kvällar vid havet, kav lugnt och vackert ljus.
Perfekt väder precis hela tiden. Solsken och lagom varmt. Lite blåsigt en av dagarna, men det hör till.

Jag kommer att lägga ut fler bilder här framöver, när tiden räcker till.
Det blev mest fåglar denna resa, men även en del insekter och lite blomster.


Fåglarna här nedan är törnsångare samt kentsk tärna.

  

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilka bilder! Och vilket ljus! Du skulle ju kunna satsa på att bli fotograf på heltid.
Jag har avundsjukt (men inte missunnsamt) följt er vecka på facebook. Det har verkligen sett så himla härligt ut!

Mian sa...

Tack mossfolk/Karin! Öland är så tacksamt: massor av fåglar, blommor, ett vackert landskap och ett härligt ljus. Dessutom har vi kunnat vara ute från tidigt på morgonen till solnedgången, det är jag aldrig här hemma (det blir sällan så när man man bor i lägenhet...snyft...)

Elisabet. sa...

Tänk, du får verkligen se fram emot pensionen ,-)

Och vi också.
Vilka bilder som ska komma!

Mian sa...

Jaa Elisabet så skönt det kommer att bli.
Jag kommer inte att ha några som helst problem med att fylla min fritid.
Men det lär väl vara 70 år som pensionsålder då... alltså har jag nästan 20 år kvar... uj uj uj...