söndag 15 juni 2014

Hoppspindel

Läs mer om hoppspindlar här >


8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Har träffat på släkten här i Norrbotten också.

Anonym sa...

Wow! Jag har aldrig kommit så där nära en spindel. Alien-monstret kan slänga sig i väggen :-)

Mian sa...

Bert: jag ska spana lite mer efter hoppspindlar, de är riktigt häftiga.
De håller till på uthusväggen varje år, det är lagom stora springor i panelen att gömma sig bakom.

3rumokmedkatter: tur att denna lilla bara är 4-5 mm lång :-)

KulTur i Natur - Tony sa...

Vilka fantastiska bilder du tar!

Mian sa...

Tack Tony!

Elisabet. sa...

Ja, jag säger usch. Huvva!

Susanne sa...

Hur nära fick du gå den där???? Jag minns hoppspindlar från när jag var liten, och de var ganska små. Men visst är det fantastiskt med macroobjektiv? Och det är superkul att fotografera spindlar!! Jag brukar dock slå ihjäl dem efteråt...

Christina sa...

Ha ha, det ser ut som den har extraljus, så där som bilar ;-)

Jaha ja, den här bloggen är nästan lika avsomnad som min :-O