söndag 2 augusti 2009

Sista semesterdagen

Nu har jag tröttnat på det instabila halvtaskiga vädret och tänker börja arbeta igen i morgon. Sparar en semestervecka istället.
Idag har det varit en härlig dag och Jan och jag har cyklat runt i trakterna kring mitt sommartorp.

Innan cykelturen kolhydratladdade vi med tunnbrödrullar innehållande en röra av matjessill, ägg, potatis, dill och lite crème fraîche. Det funkade utmärkt och vi orkade hela varvet runt, dock med hjälp av en liten mellanlandning hos ma och pa där vi höjde blodsockret med kaka, glass och kaffe.

4 kommentarer:

Ellis sa...

http://www.kostdoktorn.se/henrik-dagard-dra-ner-pa-kolhydraterna

;-)

mossfolk sa...

Mm, det både ser ut och låter gott!
Mysigt med cykeltur, och idag har väl vädret varit helt ok?

Mian sa...

Ellis: vi motionerade bort precis varenda en av alla de små otäcka kolhydraterna idag - tro mig!

Mossfolk: jajamän, finfint sensommarväder idag!

Marianne sa...

Det där ser otäckt gott ut :o)
Vad kul att få en kommentar om mina kantareler. Välkommen tillbaka.
/Marianne