söndag 13 december 2009

Bluetongue disease

Min mamma Lisette, Kesu och Christina glaserar keramik denna helg.
Keramikföremålen har de skapat då de var på kurs hos keramikern Bi för en månad sedan.
Kika på bilder här >>

Att jag inte har alla hästar hemma (!) konstaterade Jan idag. En av dem står nämligen på en liten hylla på gästtoan i mina föräldrars hus. Denna blå häst (eller vad det nu är) gjorde jag för över 30 år sedan då jag hade keramik på schemat som Fritt valt arbete i högstadiet.
Äpplet faller ibland en bit från trädet.

10 kommentarer:

mossfolk sa...

Haha, ja men den är ju väldigt personlig :)

Moster Ma sa...

Det tycker jag nog INTE! Det krävs mycket talang för att åstadkomma nåt sånt in i hästväg....

Christina sa...

Nämen Mian, nu kommer du med bums till Striberg nästa gång!
Det lilla blå djuret är fullt av charm!

Lisette sa...

Jajjamensan! Mian är en j-el på hästar. Inte bara forma dem i lera utan också att rita. Mycket drivet.Hon gjorde ett hästhuvud med endast några få streck.Polly hette hästen som stod modell. Christina, skriv upp henne på nästa kurs hos Bi. Hon platsar till 1000 %.Talented.

Mian sa...

Allihop: Ni är rara ni :-) Tackar så mycket.

Christina: Jag är jättesugen på att följa med om det blir fler tillfällen. Måste dock gå någons sorts preparandkurs först...

Lisette: "mycket drivet" - ha! det var en riktigt rejäl omskrivning.

Karin på FOX sa...

Hej Mian
Jag gillar din blå häst skarpt! Du skulle absolut platsa bland "Stribergs bloggkeramiker". Hos Bi står ingen handfallen, man blir helt proppfull av inspiration.

När jag gick i mellanstadiet hade jag en kompis som själv inte tyckte att han kunde måla. Jag minns en målning han gjorde... helt nonfigurativ. Modern konst, som vi sa då:) Men han var en baddare på titlar, och kallade bilden "Naken häst i storm". Läraren var förstummad av beundran.

Mian sa...

Karin: tack!
Nu har jag bestämt mig: jag hänger på om de blir någon mer keramikkurs!

SqZ sa...

Vilken skojig liten gynnare. Hästen jag träffade häromdagen var dock lite mer klappvänlig :-)

Mian sa...

SqZ: denna häst står helt still då man klappar den och bits inte :)

Kesu sa...

Jag halkar in lite sent här, och doar därför bara med i kören: Kom till Striberg. Preparandkurs! Det är fusk!!! Tänk inte ens tanken, du behöver inte gå nåt sånt. Och tänk: då får du klappa pälstjejerna IRL. Det du! ;)

PS Jag gillar din häst skarpt!