fredag 11 december 2009

Fragment från veckans sista vardag

06.45
Promenad, längs Ströget, mot järnvägsstationen.



06.58
Tjuvstart på Lusse/Lucia? Bageriet är öppet tidigare än vanligt.



07.00
Rantens hotell, ett klassiskt järnvägshotell med tillhörande restaurang och bar/bakficka.



Vår fulsnygga station i funkisstil.



07.11
Ombord på tåget.




07.30
Snart framme på jobbet.



07.33
På plats på mitt arbetsrum.



09.30
Arbetsgivaren bjuder på förmiddagsfika varje dag i den gemensamma restaurangen.
Idag fanns det även lite löksill
(rester efter gårdagens julbuffé) för den som ville.


10.10
Spänningen var stor idag, då vi skulle få våra julklappar.
En fin kabinväska blev det.



12.15
Jag orkade helt enkelt inte fixa lunchmat igår kväll och idag blev det Varma koppen, mackor och pickles till lunch.


13.45
Alice sover sött och jag känner mig ungefär lika trött som hon.



14.45
Ulla, en av mina underbara och generösa arbetskamrater, har ofta ett lager hembakta biskvier i frysen på jobbet och bjöd idag på dessa delikata kakor.
Hon skickade dessutom med mig de kakor som blev över, 7 st närmare bestämt, att ge till Jan.
Han kommer att bli själaglad! Han blev själaglad!

Här är hon - bagerskan - lite småseg efter en tuff arbetsvecka.


15.20
Dags att åka hem.
Där framme skymtar jag Ann-Britt, som jag var arbetskamrat med för många år sedan. Numera är hon tågvärd.



Småcharmig klädsel på den trevlige unge mannen som satt intill mig på tåget: helt söndertrasade jeans med mörka långkallingar under.
När han vände baksidan till så tittade en av de långkalsongbeklädda skinkorna fram, i sin helhet, genom en jättestor reva i tyget.



15.50.
Trött, trött, trött...
Åkte buss 2 km istället för att promenera.



Dessa stora smutsiga skor som befinner sig på säten överallt. Irriterande.


16.00
Hemma.



7 kommentarer:

Kesu sa...

Jag tror att jag har sagt det här förut, så ursäkta om jag upprepar mig. Jag ÄLSKAR de här vardagliga reportagen med dina bilder! Really!

Men säg mig: var söta fröken Lisa-Pisa med på jobbet idag? Jag hoppas att hon höll koll på flocken så den inte tappade tempo.

Och så undrar jag om ni har Ströget i Falköping? Först trodde jag att du rymt till Köpenhamn, men vid närmare eftertanke kom jag på att just där vill man nog inte vara just nu.

Läser du tidningen Kupé? I den recenserar jag ljudböcker :) En kompis til mig gör alltid omslagsintervjuerna, i det här numret ser jag Måns Z. Jag tycker hon är en hemskt driven skribent och är lite nyfiken på vad du tycker - om du läser artiklarna alltså.

Ha en fin helg, nu ska jag roa mig med din mamma!

Kesu sa...

Vänta lite nu, fröken Sötnos var med på lina, eller hur? Typ. Det var hennes sajberkille Lelle R som kom på det. Dom nätdejtar ju.

Mian sa...

Kesu: Tack! Det var dina stjärnbilder som inspirerade mig att stoppa ned kameran i ryggsäcken igår.
Vi har Nordens längsta strög! (i alla fall så har det varit så tidigare).
Jag läser Kupé ibland, men oftast hinner jag inte. Jag har ressällskap och vi brukar babbla bort de där 18 minuterna - lätt som en plätt. Omslagsintervjuerna i Kupé brukar jag läsa ibland, men nu skall jag ta med mig tidningen från tåget nästa gång och läsa även dina recensioner.
Lelle R har rätt, Alice ligger på skrivbordet och sussar.
Ha en skön och rolig helg i Striberg!

Mian sa...

Kesu: Kolla följande sida: http://ettfotoitimmen.se
Antar att detta kanske faller dig på läppen?

mossfolk sa...

Mian; Nästan en riktig EFIT-dag :) Det är så himla roligt att läsa sådana här inlägg och få en glimt av vardagen!

Mian sa...

mossfolk: jag brukar kika på dina (och även Ellis) EFIT-inlägg. Riktigt kul är det att få kika in i människors vardag.

Christina sa...

Underbart vardagsreportage och vilken snygg portuppgång du bor ! Så där har det sett ut i ett antal fastigheter i Sthlm där jag har bott.