torsdag 29 juli 2010

Härliga bloggvänner

Jag bara jobbar och jobbar och jobbar denna sommar...
Av just den anledningen hade jag trist nog inte möjlighet att träffa Gunnar när han var på genomresa i Skaraborg från Elisabet och PV i Halland med Töreboda som nästa mål. I Töreboda skulle Gunnar inhandla attiraljer till sin nystartade biodling, berättade han då han ringde mig på jobbet i Skövde idag.

Jag träffade Gunnar på bloggträffen (som Elisabet arrangerade) i Steninge i maj förra året och fick då höra Gunnar berätta om bin och biodling. Hur intressant som helst! Nu har Gunnar köpt sina första egna bisamhällen och skall snart skörda (säger man så?) sin egen honung.

Gunnar hade idag vänligheten att i min trappuppgång lämna av ett paket från Elisabet, innehållande ett toppenfint linnetyg i min favoritfärg - starkt grönt. Färgen är starkare IRL än på bilden här.


STORT VARMT TACK Elisabet för tyget och lika VARMT TACK till Gunnar för leveransen!


S n a r t är jag och Jan lediga och då hoppas jag innerligt att det blir en tur till Halland. Jämtland blir dessvärre svårt att att hinna med. Men jag är rejält sugen på att få vara med och fiska abborre i Alsnensjön!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på förra våren, vilken underbart härlig helg vi hade, där i Steninge.
Färgen är verkligen din :)

Christina sa...

Vilket fint tyg, det står liksom Mian på det :)
Jag klickade på abborrlänken och började dregla. Min pappa, som inte finns mer, brukade röka abborre och det var så himla gott! Färsk rökt fisk är verkligen smarrigt.