lördag 27 november 2010

Säsongens sista skörd

3 kommentarer:

Kesu sa...

Wow! Den där bilden säljer du väl? Den är fantastiskt! Färgerna, enkelheten (ja, du fattar), kompositionen - allt!

Vad gör du med skörden? Torkar?

Wv: stingstr, ja, det får man väl hålla med om ;)

Christina sa...

Har precis tagit fram nål och tråd för att göra en chilifläta av vår sista skörd, och så ser jag den här bilden skymta i länklistan :-)

Det var sannerligen ingen dålig sista skörd, jag har för mig att du sa att det inte var så mycket bevänt med årets odling? ;-)
Jag kan föreställa mig din skörd ett bra år.

Mian sa...

Kesu: jag smällde bara av en bild under fläktlampan i köket, därför blev det mycket blänk och en aning mysko färger...
Jag brukar oftast kärna ur och frysa fruktköttet.
Dessa frukter kommer från en planta som stått i trapphuset här i stan den senaste tiden. Idag såg plantan HEMSK ut. Jag har inte vårdat den speciellt kärleksfullt den senaste tiden. Jag klippte ned den helt och plockade av alla frukter (som redan börjat torka).

Christina: frukterna är små. men hyggligt heta. Jag har ingen aning om vad det är för sort, kanske av thaichilityp?
Låt se om plantan överlever vintern eller kommer att hamna i de sälla jaktmarkerna...