lördag 13 februari 2010

Lördag eftermiddag

Nyss hemkommen från en promenad tillsammans med Jan. Vi kikade lite efter fåglar i omgivningarna runt Hulesjön, som ligger i utkanten av vår stad. I inloppet till sjön låg några sångsvanar och trumpetade och det var gott om gräsänder.


Har gjort olivkaka och provsmakat en liten bit.


Stickar lite på en melerad mössa, dricker starkt bryggkaffe och funderar på om jag skall börja använda espressomaskinen som jag vunnit eller om den skall få ligga kvar till försäljning på Blocket en månad ytterligare.

Egentligen är bryggaren alldeles för stor för min lilla köksbänk, det skulle vara mycket bättre med en manuell lite mindre modell. Problemet är att det var 25 st bryggare som vinster i tävlingen och många av vinnarna vill sälja bryggarna på Blocket precis just nu... Men jag har inte så bråttom. Den får ligga där ouppackad tills vidare.

4 kommentarer:

Ellis sa...

Bilden med stickning och kaffe är underbar, en riktig mysbild! :-)

Så vackert det var där ni promenerade också!

Mian sa...

Ellis: det var länge sedan jag stickade, men nu kändes det lite kul igen!
Dagens promenad gick till stadens reningsverk och soptipp :) och miljöerna är inte så vackra förutom vid sjöns utlopp (där bilden är tagen) där det är l i t e trevligare. Men det är bra områden om man är fågelintresserad.
Det var som synes väldigt grått och ganska trist väder idag.

Mian sa...

Ellis: sjöns inlopp skall det vara...

Turtlan sa...

Olivkaka låter ju perfekt för en olivvän som jag!

Receptet är sparat och det ska provas!

Tack för tipset!